/
פורסם 21/09/18 07:36
קול התושבים

בפרדס של הילל


בפרדס של הילל

"ובימים ההם ואין מלך בישראל..ויבואו אל..ויבקשו להמליך להם מלך..ויצוק על ראשו מהשמן.."
משחר ההיסטוריה התנכית אנו עדים לכך שבני ישראל בפרט (אך לא רק) מבקשים להם מלוכה.
מנהיג. כזה שיוביל אותם לעתיד טוב יותר. שיסיר מהם (גם) את האחריות ועוד..מאז חלפו להם מן העולם המלכים והמלכות ( למעט המלכה הנצחית של אנגליה)..והגענו לעידן של שלטון דמוקרטי ובחירות דמוקרטיות בכל אזור ואזור בארץ ישראל. נכון, לא מדובר בבחירת מלך. אבל הכמיהה גם לבחירת האחראי על הניהול שלטוני היא כמעט זהה.

בפרוס עליי השנה ה..לפעילותי העסקית והחברתית בגדרה והסביבה ומהמתבוננות על מערכת הבחירות, המתמודדים, הרכבי הסיעות והפעילים..ישנם לא מעט מחשבות אשר עולות במחשבתי: על המתמודדים, עד כמה שליחי הציבור מודעים לעול והאחריות שיש על כתפיהם?
על כוחם של המילים, הסלוגנים ועוד.. אז מי באמת יזכה בבחירות? האם הסקרים של טובי מכוני הסקרים שהציגו המועמדים יוכיחו את צדקתם או שיום הבוחר הוא בלבד שיחרוץ גורלות..

כיכר השוק.
אני משוכנע שאני לא היחיד שחדל לקרוא את תגובות הפעילים והפוסטים השונים בנושא הבחירות בפייסבוק. הקלות על המקלדת הפכה את הרשתות החברתיות
לשוק אחד גדול. שוק מלא זוהמה. וניכר שהדבר יצא מכלל שליטת מנהיגי הסיעות. על דבר אחד אני מברך: בעבר הלא רחוק בכלל, טרום עידן הפייסבוק, הייתה חיה כזו בשם: פורום כל גדרה. כיכר השוק של אז התקיימה באתר "כל גדרה". אנשים התרעמו איך זה שאני חוסם תגובות ובורר את תגובתי. וכן..זכיתי גם לביקורת (גם) מטעם המועצה המקומית. כשהבנתי (גם) את גודל האחריות של להיות פעיל ציבור ובעל מדיה הסרתי את הפורום לתמיד. ומי שלא רצה פורום אחד..קיבל בפייסבוק את כל הפורומים ביחד..כך או כך, אני שמח שניקיתי את עצמי ואת ההשלכות ממני. נ.ב - אם כל אחת ואחד יהיו אחראים על המקלדת אזי כיכר העיר תהייה מקום טוב להיות בו. הלוואי..

על שיווק בכלל (וגרילה בפרט), ניסיון מהשטח ועוד..
כל מתמודד הצטייד במיטב הקמפיינרים והיועצים. עיטרו את עצמם בדפי פייסבוק ואתרים, כתבו חזון כזה או אחר, הצטלמו טוב, הרכיבו סלוגן ורשימה והתחילו את השיווק. חלקם יצאו בקמפיין כבר לפני מספר חודשים רב מאוד וחלק קצת באיחור (לטעמי).
אז איזה קמפיין הוא הטוב ביותר לדעתכם?
קמפיין שבא בטוב..
קמפיין (שגם רוצה) בטוב אבל איכשהו תמיד יוצא ממנו שובל של כעס/חצי כוס ריקה וכו?
קמפיין האומר שהקיים הוא הכי טוב והכי בטוח?
אז אלו פעולות שיווק ראינו עד כה? ואת אלו אהבתם ואת אלו הרבה פחות?
1. שילוט חוצות ושילוט על גדרות הבתים.
2. קמפיין דיגיטלי ברשתות החברתיות, סלולר ועוד.
3. מנשרים.
4. sms שחלקם היו בלתי ניתנים להסרה (ולא בדיוק "סופרים" את הציבור)
5. חוגי בית
6. DTD לבתים
7. טלמרקטינג

נכון שיש יתרון לראשוניות בהרבה תחומים, אבל רק בעל ניסיון יודע שהשמשוניות הנתלות על בתים מתבלות במזג האוויר הקיים בארץ. וגם בחירת הצבעים קריטית לנראות בימי השמש הקופחים. אלא אם כן הגיע לך תורם בדמותו של שלדון אדלסון התורם בלי סוף..ואו צבעים בולטים אך משדרים הפחדה/מאיימים


האם שיטת שיווק הגרילה באמצעות פעילות DTD , תכריע הפעם את הבחירות?
מה שבטוח הוא שפעילות ה- DTD הענפה שבה פועלת סיעת הגדרתים
עושה עימם חסד רב. אך האם זה "קלף מנצח" בשביל להכריע במערכה כולה?! ימים יגידו..

גדרה כמיקרו קוסמוס
גלוקליזציה. ההתרחשות הפוליטית בגדרה אינה מפתיעה. היא בבואה של מה שקורה מחוצה לה..
כל סקטור בוחר לו "מנהיג" ואו מפלגה לחברות. אין צל של ספק שהבחירה בסיעה/מפלגה המייצגת סקטור קטן מחלישה את יכולות הביצוע ותפקוד המועצה בכל קדנציה וקדנציה. לדוגמא: יש את אלו הבוחרים בבית היהודי ברמה הארצית ומטבע הדברים חושבים שזו הבחירה שתיטיב לייצג אותם גם בבחירות המקומיות. אך האם כך פני הדברים באמת?
פרח השכונות- אחד המתמודדים העומד בראש סיעה המתמודדת לחברות בלבד בחר בביטוי: נציג השכונות. על אלו שכונות מדובר? השכונות הוותיקות שהיו מזוהות עם קהילת עולים מסוימת או גם "שכונה"/אזור חדש כמו: גבעת אביב/אחוזת גדרה ועוד..למה לא להיות הנציג של כולם מבלי "לעשות/לתחום שכונה.." או לחבור למתמודדים נוספים..

בפרדס של הילל
במהלך השבועיים שקדמו לראש השנה קיימנו את פסטיבל הרימון בפרדס הרימונים של הילל.
מאז ומתמיד הפרדס היווה מקור להתבוננות בפשט בדרש וגם בסוד..
הפרדס רימונים של הילל שקק חיים והתעורר מתקופת התרדמת שהיה נתון בה. אמנים שהציגו ברחבת הכניסה בכניסה לחנייה הציגו את יצירותיהם. השילוב בין אמנות וחקלאות מקומית היה ראשוני ומעניין ביותר. המגיעים השונים (מגדרה ומחוצה לה) התחלקו בין אלו שהגיעו רק לפסטיבל האמנים לבין אלו שהגיעו גם לקטיף הרימונים.
3 מתמודדים הגיעו לפרדס..
הראשון שדאג לשתף ברשת החברתית לפני, הגיע בצניעות, פרגן והזמין גם את חבריו ורכש מהמציגים - אך לא נכנס לפרדס..
השני שדאג להגיע עם חבורתו, עטור בחולצות קמפיין, העביר ביקורת מה ניתן לשפר וכיצד הוא יעשה את הדברים אחרת (בלי מילה אחת טובה) לכשיבחר. וכצפוי, גם הוא לא נכנס לפרדס..
השלישי והאחרון - הגיע בצניעות, בחלון הזמן היחיד שמועד הפסטיבל יכול לאפשר לו הגעה.
והוא, הוא היחיד שנכנס לתוך הפרדס. חקר..שאל..ראה..ובטוח שגם הבין.
האם מהפרדס של הילל יצא ראש המועצה הבא? את זאת נדע בעוד כשלושים יום..

עושה השלום והגשר..
מילה טובה על ידידי שלום אזרד, זיו וינברג ואנשי סיעתו רק ימעיט מערכם של האנשים ופועלם.
5 שנים של עשייה חוצה קהלים.
5 שנים של עשייה ללא רבב.
5 שנים של נגישות וזמינות לכל תושבי גדרה.
5 שנים המוכיחות שאפשר גם אחרת. אפשר להיות גשר לכולם.
בנימה אישית, אהבתי גם את הקמפיין המדויק של גשר - בראשות שלום אזרד וסיעתו.
( קמפיין ששודרג "במקרה" כמעט אחד לאחד על ידי מתמודדים אחרים)
הוא פונה ת'כלס. באופן ישיר כנה וצנוע להמשיך קבל את המנדט מהציבור.
אין צל של ספק: גשר יהיו שליחי הציבור של כולם במועצה גם לאחר הבחירות.

לסיום: בעולם המדיה כולנו נחשפים לאינספור סיסמאות/"אגדות" וכו'.. אלו ואלו מכתירים עצמם לראשי המועצה..והכלל הרי ידוע: "כל הרודף אחר הכבוד הכבוד-
בורח ממנו". הפייסבוק בפרט והכתבות מטעם אינם משקפים את העולם האמיתי. בבואכם לעמדת ההצבעה לבחירת "הראש"..תחשבו על משפט אליו נחשפתי לאחרונה: כדי להיות ראש טוב ומוביל לכלל הציבור, אתה חייב לדעת ולהכיר את התחושה איך זה להיות זנב"..
ומשאלה וברכה נוספת ממעמקים..: נכנסנו ליוה"כ כשרוחות הקרב מהלכות מעל גבי הרשת ושלטי הפרסום. אווירה קשה מאוד להתחיל ולסיים בה את יוה"כ המסמל מעל הכל מי אנחנו וכיצד מוטב לנו לנהוג. ובליבי החלטתי לסיים בפסוקים עם שינוי קטנטן: "עושה השלום במרומיו, הוא יעשה שלום בינינו ובין כל ישראל.."
בהצלחה גדרה!








כניסה למערכת
זכור סיסמא
לא רשום עדיין?
הרשם כעת
אני מסכים לקבל מ”כל גדרה” דיוור אלקטרוני